Tegenwoordig kun je werkelijk alles online kopen, wat veel voordelen met zich meebrengt. Het online shoppen neemt nog altijd flink toe en steeds meer grote winkelketens verdwijnen uit het straatbeeld, zeker wanneer ze niet op tijd meegaan en hun online webshop op de voorgrond zetten.
De manier van online winkelen veranderd.
Niet alleen hoe we shoppen verandert, ook de manier waarop we producten aanschaffen verandert enorm. Neem als voorbeeld de vele abonnementsdiensten. Tegenwoordig kun je voor werkelijk elk product of producten categorie wel een abonnementsdienst vinden waarmee je deze items automatisch thuisbezorgd krijgt met de post of pakketdienst.
Abonnementen & lidmaatschappen op producten.
Bij dit soort diensten kun je vooral denken aan de welbekende maaltijdservices waarmee ouderen met gemak eten thuisbezorgd krijgen. Een ander goed en misschien wel beter voorbeeld zijn de maaltijdboxen of maaltijdpakketten waarmee je elke week boodschappen voor een aantal gerechten krijgt. Maar naast voeding zijn er ook veel van dit soort abonnementen in andere branches.
Wat dacht je bijvoorbeeld van een maandelijks abonnement voor scheermesjes. Sokken, onderbroeken en zelfs kleding kun je op maat samengesteld voor jouw prive styliste thuisbezorgd krijgen met een outfit box ook wel kledingbox genoemd. Inmiddels heeft deze vorm van producten verkopen ook de sieraden en beautybranche bereikt. En kun je heuse beautyboxen en sieraden boxen bestellen op het internet.
Goodie & giftboxen met sieraden.
Een goede voorbeeld van zo’n goodiebox waarmee je sieraden thuisbezorgd krijgt volgens een abonnement is de giftbox van Dutch Blend, ook wel de DutBle box genoemd. Je kunt lid worden van DutBle waarmee je elke 3 maanden een pakket vol met leuke beautyproducten en sieraden zoals armbanden, oorbellen, ringen en zelfs horloges thuis geleverd krijgt in een mooie verpakking. Op deze site kun je interessante blogs lezen en zien welke diensten er allemaal zijn.
Ook het grotere Goodiebox is hier een voorbeeld van. Hoewel ze bij DutBle meer met sieraden doen en iets minder met verzorgingsproducten is dit bij Goodiebox precies andersom. Daarnaast kun je Goodiebox elke maand op de deurmat verwachten met een abonnement hierop. Wat dat betreft vullen ze ondanks ze elkaars concurrenten zijn goed aan omdat ze allemaal net even de nadruk ergens anders op leggen.
Veel verschillende make-up / beauty pakketten.
Dit zijn maar 2 voorbeelden van de vele “make-up’ box abonnementen die er zijn. In Nederland en België kun je ook beautypakketten zoals Lookfantastic, Styletone en Bluxbox bestellen. Wanneer je dit breder trekt en over de grens gaat kijken dan zijn er nog veel meer boxen te vinden die exact hetzelfde doen al dan niet met andere merken en eigenschappen.
In Azië heb je ook veel verschillende beautyboxen, maar bijvoorbeeld ook weer snack en snoep boxen die grappige, exclusieve en bijzondere snoepjes en snacks bezorgen. Ook hier kun je lid van worden in Nederland.
Naast de gift, goodie, snoep en snack boxen. Zijn er ook bedrijven die middels een maandelijks abonnement werken maar daarmee maar een beauty item bezorgen. Dit wordt vaak als exclusief product in de markt gezet maar is vaak meer marketing dan daadwerkelijk kwaliteit. In Tegenstelling tot de goodieboxen die juist kwaliteit en kwantiteit voor een lage prijs weten neer te zetten en je als klant juist voor een leuk maandbedrag nieuwe producten kunt kopen die normaal veel duurder zijn in de winkels als je ze los per product zou kopen of zelfs online bestellen. Een goed voorbeeld hiervan zijn trendsettende horloge bedrijven.
Dit kan mogelijk gemaakt worden omdat deze bedrijven groot inkopen bij sieraden groothandels en direct met beautymerken samenwerken die zo hun nieuwe product kunnen promoten en onder de aandacht brengen. Dit is op deze manier een win win situatie voor zowel de consument als het bedrijf.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!